bedrukte markclip - paperclips



Markclips

Bekendheid verwerven is moeilijk en bekend blijven vaak nog moeilijker. Alleen al om die reden werkt ieder bedrijf hard om bij zowel de bestaande - als bij nieuwe klanten onder de aandacht te blijven en te komen.

Bedrijfslogo
Een van de merkmalen van die herkenbaarheid is het bedrijfslogo. Zodra dit in zicht komt weten klanten vaak direct om welk bedrijf het gaat. De hamvraag is dus eigenlijk "Hoe kom ik, blijf ik, in zicht bij klanten en mogelijke toekomstige klanten?".
Waar het ene bedrijf dat doet door reclame in kranten, op de radio of op tv, zal het andere (ook) voor subtielere manieren kiezen. Een uiterst subtiele, maar effectieve, manier is het gebruik van bedrukte markclips. Door met logo bedrukte markclips te gebruiken om papieren bij elkaar te houden, valt het oog op het bedrijf. Uiteraard zal de reactie nu zijn "Ja, want het wordt gebruikt bij een offerte of een factuur". Natuurlijk, maar hoe vaak wordt zo'n mooie clip niet bewaard?

Er uit springen
Met logo of tekst bedrukte markclips bieden een geweldige kans om gebruik te maken van het onderbewuste. Dat reageert namelijk direct wanneer het oog de markclip waarneemt. Het registreert en concludeert. Via die weg wordt op dezelfde wijze aandacht voor het bedrijf gevraagd als met een reclame. Het gaat namelijk om de herkenbaarheid. Van het product of van het bedrijf.
Ieder er uit springend logo, detail, product, zorgt voor herkenbaarheid. Zorgt voor het onder de aandacht blijven. Dat wordt extra gestimuleerd wanneer het een handig en een mooi product is. 

Investeren
Investeren in reclame maakt deel uit van de marketing strategie van een bedrijf. De keuzes die hierbij gemaakt worden, zullen niet altijd even succesvol kunnen zijn. Het luistert dan ook allemaal heel nauw. Repetitie is een van de kunstjes waar reclame om draait. Repetitie werkt in het voordeel van diegene, die een spannend product aanbiedt. Of iets waardevols of nuttigs. Een gebruiksvoorwerp dat snel en effectief helpt een klus te klaren. Waarbij tijdens het klaren die onbewuste aandacht naar die met logo bedrukte markclips wordt getrokken. Dat is een succesvolle strategie.